Depression?

Många gånger som man tappar lusten att träffa någon eller ens tänka tanken på att göra någonting.
Att du inte skrattar åt saker som du gjorde förut.
Aptiten sjunker.
Man ger inte saker och ting en chans utan ger upp med en gång även om dom är ur simpla?
Att man kanske tar åt sig saker som man annars egentligen skulle skratta åt?
Att man känner sig irriterad och blir sur för det lilla minsta som annars inte är någonting.
Jag vet personligen inte vad jag vill ha ut av det här, men känner mig sjukt låg så behöver bara skriva av mig lite om det. Allt fler och fler lider av depression, även om den varar lång eller kort så har jätte många det på sina axlar.
Som barn eller ungdom så har man jätte lätt att vara överkänslig ta åt sig saker som egentligen är som ett mygg stick, liksom ingenting att bry sig om. Som ungdom så kan du överreagera. Det kan faktiskt sluta i dom värsta situationerna. Det är viktigt att man får den hjälpen som man verkligen behöver och samt vilja vara säker och redo på att verkligen ta i mot det. Vet inte själv om man verkligen någon gång kan bli fri från det för det hänger ju alltid över en och kommer ner lite då och då. Många som känner sig nere kan ofta tänka på döden eller självmord vilket absolut inte är bra.
Men faktiskt var fjärde man och varannan kvinna drabbas någon gång i livet av en djup depression.
Som också håller ihop med ångest.
nej men som sagt kände bara att få skriva ur mig lite, och kan faktiskt säga att det funkade!!
Funderar på att hoppa i säng nu och dra igång en film och somna, skola och praktik i morgon ju :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0