Hanna glad!

Hejsan på er alla läsarna!
Idag var jag i skolan och hade den sista omvårdnads dagen! Det var okej, v i kollade på en film som hette " Gråta med ett leende" Rekomenderar den starkt.



En film om en man, Ramon Sampedro, som en gång hade ett vanligt liv som alla andra men som en dag blir helt förlamad från nacken och nedåt efter en dykolycka. Det är en film som ställer frågan om vem livet tillhör och om liv verkligen ska vara liv till varje pris? Det är en film av hyllade underbarnet Alejandro Amenabar (The Others) med Spaniens bästa skådespelare i huvudrollen (Javier Bardem). Filmen heter Mar Adentro (översättning ''Havet inuti''), eller som den svenska titeln lyder Gråta med ett leende och det är 2005 års bästa utländska film - både för mig och Oscarakademin.



Sen var det sista dagen med Hanna så hon bjöd på tårta och sen blev det lite känslosamt i slutet. Men det är ju smällar man får ta. Inte så att vi skall dö precis!
Sen var det lunch, pastavagnen for the winner! Sen körde Maja mig ner till praktiken och sen var jag på utflykt i fardhem tror jag att det hette. Sen tillbaka, det var jätte drygt faktiskt, fick myror i rumpan och jätte trött. När vi kom tillbaka så väntade Maja på mig igen så körde vi runt lite och dunkade fett i den lilla plutt bilen. Vi drog ut till träkummla och kollade på när två av Majas kompisar badade.. rätt drygt det med, det var först inga problem men sen såg jag att det fanns grodyngel i vattnet, då fick jag panik och sprang upp! Sen kom Andreas dit med men rätt snabbt så åkte vi in till stan igen så släppte Maja av mig vid skolan. Rätt kul att se efter skolan tror lärarna hade som någon slags middag. Lärarna säger alltid till eleverna att dom inte får röka på skolområdet, men när eleverna tydligen inte är i skolan så röker faktiskt lärarna precis vart dom vill. Tyckte det känndes rätt konstigt!!
Sen började jag fixa lite med datorn och YES! allting är fixat på den! Glad tjej!


Anna kom hit och vi åt lite mat och snackade skit och kollade på film. Jätte mysigt och vilket vi måste göra oftare!

I morgon så kommer Maja hit och så skall vi snacka lite skit och äta :)
Sen känner jag nu att jag orkar verkligen inte göra någon teori. I morgon så kommer jag vara helt död, så har sagt så här till mig själv nu. På fredag har jag körlektion på morgonen, sen jävlar skall det pluggas teori fram till elva på dagen för sen är det ju studenten med och det måste man ju se!


Har också fått mer jobb innan jag egentligen skulle börja, men vad gör det?n Pengar rullar in som det ska.. det går bra nu!!

Nu skall jag ta mig en dusch och sen hoppa i sängen! :) Godnatt på er alla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0