Vad har hänt med världen!?

Hallå nu har ni mig här igen. Sitter jävligt taggad kan jag ju säga.
Svenska lektion, vi skall skriva insändare och kan ju meddela att min lärare just nu startade ett stort område som hon inte kan vinna i.

Det är nog många jag talar för i min insändare med. Dock så kommer den nog inte komma in i tidnignen men den kommer komma ut här på bloggen, kanske redan i detta inlägget.
Allt fler tror dom har alla kunskaper om allting, men det kan jag säga att det finns mycket mer som lärarna kan lära sig om..
Nej nu blir det insändaren

Lärarna har för lite kunskaper om diagnoser.

Allt för många skolor kan inte ge eleverna med diagnoser den hjälp dom behöver för att skolgången skall gå bra. Allt fler elever har det svårt i skolan för att skolan inte är utrustade med kunskaper om diagnoser.

Elever som har diagnoser får inte den hjälpen dom behöver i dagens läge.  Det finns elever som kommer fram med sina problem i skolan men som ändå inte får någon hjälp. Det kan bli tagna för stunden men inte på rent allvar. Ungdomar som går i skolan för att lära sig måste också få den hjälpen som dom behöver för att det skall funka och få en klok utbildning.

 

Jag ser allt mer ungdomar som är trötta på hur skolan inte engagerar sig om vad dom säger. Varje elev har rätt till att få den hjälpen dom behöver . Skolan skall ha speciallärare som är speciellt utbildade inom dessa diagnoser. Många gånger så har eleverna inte blivit tagna på allvar om vilken hjälp dom behöver. Alla som går i skolan har rätt att få den hjälpen man behöver. Dom som har fått en diagnos behöver lite extra en andra. Men skall ändå tas på allvar.

Kommunen borde satsa mer pengar på att utbilda fler lärare om dessa olika diagnoser som vi stöter på i skolgången. Det är allt fler elever som har diagnoserna ADHD, Aspergers syndrom , ADD får inte den hjälpen dom behöver.  Ge dom mer tid i skolan är inget bra alternativ. Dom behöver förstå själva principen om vad man håller på med och varför!

 

 

 

Kramar från Häänsiie!


Kommentarer
Postat av: Charlotte! :)

Så jävla bra skrivet! Kom den med? <3

2011-09-14 @ 16:44:15
URL: http://charlotteekstrom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nej la aldrig in den i tidningen men läraren blev så jävla sur så det inte är sant!<3

2011-09-19 @ 16:44:39
URL: http://grippsgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0