Världsproblem nr"2

Här kommer några mer värdsproblem

Jag sitter här med en hel lista av saker som jag då kallade det för världsproblem. Idag är det lång svenskalektion så det blir kanske två idag.

- Jag vill börja med att ta upp det här med dagerns ungdomar.
Vad är det för fel på dom nu egentligen? Asså när jag satt på båten så såg jag en tjej, vad kan hon ha vart då... kanske mellan 10 och 13. Jag kunde verkligen inte sluta glo på henne för vad hon än gjorde så gjorde det mig bara mer och mer irriterad. Hon satt där med sin mamma, pappa och två småsyskon. Nagelack och smink. När började man sminka sig egentligen, det kanske är jag som är ute och cyklar men det jag kände mig mest chockad över var ju att hon hade en iphone. Kändes ju liksom helt ba whaaat!?. När man väl införskaffade sig en telefon så hade man då inte den värsta på marknaden. Det måste jag då meddela att det kanske var en Nokia 3310. Visst har världen förändrats och det har hänt mycket i både samhället och i tekniken men jag måste ju säga att jag kände att detta inte kändes så speciellt bra. Så med andra ord så måste jag nog säga att med detta meningarna så tycker jag att allt mer ungdomar borde vara barn så länge dom kan, inte hålla på och sminka sig och köpa bh i tidig ålder, (angående tjejer). En kort frustration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0