Måndag betyder nya äventyr!

Måndag, ny vecka och nya utmaningar.
Nu är det bra länge sen jag skrev. Jag har haft ångest varje gång jag sett appen på telefonen. Faktiskt så drog jag iväg ett inlägg i helgen tror jag att det var men helt plötsligt när jag skrivit ett as långt så kan jag ju säga att jag tappade suget när allting försvann!
 
Jaha vad gör man? Syrran är hemma på fastlandet igen, mamma och pappa har dragit utomlands. Som vanligt så blir jag kvar här. Snö och bara en massa usch på vädret. Dock är det ju bara 55 dagar kvar till vårdagjämningen, vad nu det är? Antar att det ska vara vår då?
Bilproblem igen, ingenitng ovanligt :P
Nu vill Dagge inte starta, även fast batteriet är nyladdat. Hoppas på att det är nåt så simpelt som vätska i batteriet eller att kolen är slut. Håller tummarna på att det inte skulle kunna tänkas vara generatorn eller nåt annat som bara låter as dyrt i öronen!
 
Vad har nu hänt under tiden som jag vart off här ifrån.
Eftersom jag inte gillar att hänga ut folk så kör jag mer en diskret avrundning på det.
Jag har träffat världens största fegis, eller jag jag har träffat eller rättare sagt, dom har visat sitt rätta jag kanske man hellre skall uttrycka sig som. Jag har jobbat min sista dag ever på Gotlands sjukhem. Glad är jag för det. Ärlighet vinner man längst på, det är nog de enda jag har att säga om den saken.
 
I helgen var jag på krogen för första gången i hela mitt liv, vad skall jag säga? Gör mig till miljonär och sen skall man på krogen. Vi började kvällen hemma vid mig. Sen fick jag sånt sug att dra ut på krogen eftersom det dessutom var löning och det var jätte många som man kände som skulle ut på munken. Vi bestämmde oss för att dra ner till Hamnplan men lagom när vi skulle betala inträdet så backade vi ur. Vi drog vidare upp till Bageriet och drog i oss några öl. Jag och Marion tröttnade ganska fort på att sitta och kolla runt och dricka öl så vi drog vidare till Munken som vi dessutom visste att många var. As dööört och hyfsat kul. Tappade bort Marion och jag kan nog erkänna att jag var för nykter för att dra ut. Det blev ganska snabbt på tänkt. Vi får med andra ord göra om det nästa löning eller någonting.
 
Idag var det jobb på schemat. Känns så roligt när man jobbar med bra folk som man kan skoja och ha roligt med samtidigt som man gör sitt arbete och dessutom när man ser boende skratta och vara med på våra sjuka svängar! :)
Hem till lyan efter ett 07:30-13 pass. Marion och jag har nog inte4 gjort annat än att ligga på soffan och degat. Kollat på film och bara skrattat. Ottilia kom hit en stund med. Jätte roligt att träffa henne igen! ! :) Kan ju garantera att hon fortfarande är lika sjuk i huvudet. När hon berättar att hon hade ett möte med en handläggare på arbetsförmedlingen, "- jag är inget mongo som vill stå på max och vifta bort flugor med brickor precis!"
Verkligen älskar kommentaren.
Marion åkte hem för att äta. Jag skall dra igång och äta min korvstroganoff. Sen blir det fan in i duschen.. man kan inte gå runt och lukta gammal karl, det går bara inte. Sen kommer Marion in igen och då blir det ännu mer bus och skratt, glöm självklart inte Paradise hotel.
 
Nu tackar jag för mig, ni vet att jag lever.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0