Vår fredag eller bara massa mys?

Hallå! Happy friday måste vi ju börja med att tala om!!
Vilket betyder att jag är ledig i helgen och för alla er som också är lediga i helgen så ta ett stort andetag och skrik ut HAPPY FRIDAY!!
 
Idag var det som att vakna upp i helvete. Fyfan vad jag mådde! Ont i huvudet som bara den men det käns som det känns som en vanesak nu men ändå, det är inte så roligt att vakna upp till. Hur skall man förklara det.. Jag har inte ont i huvudet när jag skakar på det men utan på när jag bara är, så jag har fått börja kalla det för ytlid huvudvärk. Kan inte riktigt förstå vad det kan bero på. Jag har glasögonen med rätt styrka i och jag sover bra, tränar och äter ändå bra, eller maten är väl mest ett okej!  Så kan faktiskt inte förstå vad det alls kan bero på. Mina starka alvedon är nu slut så jag skall helt ärligt säga att jag gråter en skvätt i kväll. Var tvungen att införskaffa mig dom gamla hedliga Alvedonen. Fördelen är om man sparar den gamla burken så kan man bara mata ur alla Alvedon ur kartorna och sen direkt ner i burken. Måste lära mig att ha nåt i bilen med. Helst av allt så skulle jag nog ha burken runt halsen!
 
Har dock gått igenom en hel jobbdag så en klapp på axeln till mig. Efter jobbet så åkte jag faktiskt bara hem och la mig på soffan, försökte sova med det gick inte alls bra om jag skall erkänna. Inte en blund.. eller vad jag tror. Men faktiskt bara skönt att få ligga under täcket med och slappa!  Även om jag på slutet mest störde mig på att jag och soffan inte kom överrens! För fluffiga eller kanske rättare sagt breda kuddar och jag ville verkligen breda ut mig. Det slöt men att jag fick ligga på en del av täcket så armen kunde få sig som en hängmatta så vi fick plasts. Men sen fick inte benen plats. Alla vet väl min kärlek till att ligga för långt ner i sängen och fötterna utanför!
 
Fick något ryck förut och tänkte äh nu jäklar kastar vi ut julen. Men jag är så fruktansvärt trött på mina lila gardiner. Tycker det blir så höstigt och det sista jag varken vill eller behöver nu är att gå ner i en svacka! Så jag började googla upp lite gardiner men just nu så fanns det inte riktigt sånna som jag ville ha. Dock hade dom nersapp pris på en rosa som jag velat ha så länge så den slog jag till på. Sen tänkte jag att jag skulle fixa till på mitt kontor lite så jag införskaffade mig faktiskt också ett par till led bollar som jag nu faktiskt har tre slingor. I min förra lägenhet som var en tvåa så hade jag bara två stycken slingor och då satte jag nog upp den andra mest av ingen nytta. Men nu har jag en vid sängen, en på andra sidan väggen som är soffan och sen en nu i mitt "kontor" aka köket! Eftersom jag inte får plats med något bra bord i min lilla etta och jag ville verkligen ha ett barbord så har det bilvit så att jag har den bärbara här med klokt bord och stolar. Tycker det är skönt att man har en bas plats faktiskt även fast man gärna vill lägga mycket skit på bordet när man är i köket! En perfekt avlastningsbänk men jag skall försöka hålla det snyggt nu... ge mig några dagar så är det nog kaos!
 
Var utförbi farmor och farfar också! Kände att nu är det dags att hämta hem vinterskorn. Det var faktiskt väldigt trevligt där ute. Vi snackade lite skit och farfar hjälpte mig med min spricka i hälen också. Sen kom vi såklart in på det där med iPhone. Rätt kul att farfar ändå är så pass snarv i det.
 
Nu har jag kastat om gardinerna i köket och satt upp slingan och allt med sladdar blev kanonbra! Nu skall jag bara fixa sladdarna som kommer ner under bordet!
 

( Gud så bred jag såg ut när man såg mig i fönstret, ta bort några meter va? :) )


 Detta duger för mig, super mysigt, nu skall man bara ta tag i bakgrunden, vilket betyder att jag måste diska!
Men hörrni, vad kul att det blev några rader idag men vi har ännu kvar  30 days!
 
Vilken person skulle du vilja byta liv med för en dag och varför?
 - Oj! Jag skulle vilja byta med en kille det är steg ett. Och egentligen varför inte ta sin kärleks kändis?
Antingen Charlie Hunnam
 
 
Eller Russel Crowe? :)
 
 
Och varför, jaadu. Asså jag vet ju redan allt med att vara tjej så då måste man ju självklart testa på hur det är att vara kille också! Annars kan jag inte komma på någonting annat. Miljöombytet, eller jag hoppas att man får byta hela vardagen och boende och allt sånt. Annars är det ju inte roligt! :P Eftersom det är filmstjärnonr så finns det nog en hel del pengar vilket betyder shopping! :P
 
Andra 30 days in är
Vilka är dina favoritbloggar?
 - Nu är det dagt att skämmas.. Jag läser inga bloggar!
Eftersom jag tycker det är så jäkla jobbigt att läsa så och många skriver så mycket, typ som jag nu. Men många delar aldrig in sina rader i stycken och då blir det bara så rörigt för mig så då skiter jag i att läsa. Det är många gånger som jag faktiskt vill läsa men sen när man går in och ser efter en spännande rubrik och några rader in vad det handlar om, äh ni fattar. Så ser man bara en hel jävla bibel och då orkar jag inte läsa hur mycket jag än vill läsa faktiskt. Jag håller mig mest inne på youtube! Där följer jag väl några som..
* Therese Lindgren
* Jonna lundell
* Joakim berg
* Keela
* Lakrisdoris
 
Tycker det är lite roligare att få se och höra hur dom visar och berättar själv faktiskt! Vet nu nu blev det här inlägget as långt så innan jag tråkar ut er om jag kanske inte redan gjort det så skall vi avrunda nu och säga hejdå. Hoppas ni gillade detta inlägget och kommentera gärna om ni har några synpunkter eller förslag!
Ta hand om er där ute i kyla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0